Powered by free wordpress themes

kayseri escort samsun escort bodrum escort ankara escort ankara escort eskişehir escort porno izle izmir escort antalya escort ankara escort ankara escort ankara escort istanbul escort
Anasayfa / Bilim İnsanları / Carl Gustav Jung

Powered by free wordpress themes

Carl Gustav Jung

Carl Gustav Jung Kimdir?

Basel Üniversitesi’nde tıp profesörü olan büyükbabasının adını taşıyan Carl Gustav Jung İsviçreli bir papazın oğludur. 1895 yılındaBasel‘de tıp eğitimi almaya başladı ve 1900 yılında Eugen Bleuler‘in asistanı olarak Burghölzli‘de psikiyatrist olarak hizmet verdi.Doktorasını 1902 yılında tamamladı. Konu okült (gizli, görünmeyen) fenomenler (etkiler) ve onların Psikoloji ve Patolojiyle bağlantıları idi.Paris‘te 6 ay Pierre Janet ile bilgilerini derinleştirdi. 1903 yılında Emma Rauschenbach ile evlendi. 36 yaşında Uluslararası Psikanaliz Birliği’nin ilk başkanı oldu. Psikolojik analizlerinde astrolojiden de yararlanan Carl Gustav Jung, Sigmund Freud‘la beraber üzerinde çalıştığı toplumsal bilinçaltı kavramı ile de tanınır.

Jung’ın aslında Psikiyatri çalışma planı yoktu. Ama, bir psikiyatri ders kitabını okuduktan sonra, psikoz  ve ayrıca kişilik hastalıkları olduğunu keşfettiği zaman çok heyecanlandı. Psikoloji Onun ilgisini hemen yakaladı.

 

Katkıları

Carl Gustav Jung sadece psikoterapi bilim dalını değil, aynı zamanda Psikoloji, Teoloji, Etnografi bilimi, Edebiyat ve güzel sanatları da etkiledi. Psikoloji bilim dalında kendisi tarafından bulunan ve yapılan kavramlar geniş şekilde kabul gördü. Örneğin; kompleks, içedönük ve dışadönük, gölge, arketip (enerjikompleksler), kolektif (toplumsal) bilinçdışı,anima, animus.

 

Freud ile İlgileri, Çalışmaları ve Ayrılan Görüşleri:

Jung, Freud ile aralarında beliren görüş ayrılıkları nedeniyle 1914’te dernekten ayrıldı. Bu arada önce Zürich (1907-1912) ve Basel (1933-1943) üniversitelerinde dersler verdi. 1948’de Zürich’ de C. G. Jung Enstitüsü’nü kurdu. Modern psikolojide Freud‘dan sonra en önemli kişi sayılan Jung, kişilik kuramında Freud’dan önemli farklılıklar gösterir. Jung’a göre insan davranışları birey ve ırk olarak geçmişinin yanı sıra amaçlarıyla da belirlenir. Freud insan davranışlarında içgüdüye ağırlık verdiği halde Jung, amaca ağırlık verir ve insanın sürekli bir gelişme içinde kendisini tamamlamaya yöneldiğini öne sürer.Freud kişiliğin temelinin çocukluktan geldiğini savunurken Jung, kişiliğin ırksal temelini savunur.

Çözümlemesi psikolojik olarak adlandırılan görüşlerinde Jung, psişe adını verdiği kişiliğin açıklanmasında ego, kişisel bilinçdışı, ortak bilinçdışı, persona, anima, animus, gölge, içedönüklük, dışadönüklük ve ben kavramlarından yararlanır. Bu kavramlar sırasıyla birbirlerini tamamlayarak kişiliği oluştururlar. Ego, kişiliğin merkezi ve bilinçli olan yüzeyidir. Kişisel bilinç dışında daha önce bilinçli olan bastırılmış, unutulmuş ve bilinçli olabilecek güçte olmayan yaşantılar yer alır. Ortak bilinçdışı ya da ırksal bilinç dışı adı verilen kavram, Jung’un özgün buluşudur. Ona göre kişiliğin en güçlü yanıdır. Ortak bilinçdışını açıklayıcı bir kavram olan “archetyp” güçlü evrensel düşünce biçimleridir. Bir arketip olan persona, bireyin toplum içindeki kişiliği, daha doğrusu maskesidir.

 

İnsanın aynı anda iki kişiliği de yaşattığını öne süren Jung, erkekteki arketipe “animus” adını verdi. Ben, benliktir ve yaşamın amacıdır. İçedönüklük, kişiliğin öznel dünyaya yönelmesidir. Dışadönüklük, kişiliğin nesnel dünyaya yönelmesidir. Her insanda bu iki tutum değişik derecelerde olmak üzere yer alır. Kurduğu çözümlemeci psikoloji tutumuyla çağdaş düşünceye etkileyen Jung’un bazı tedavi yöntemleri ve “çağrışım testi” günümüzde de kullanmaktadır.

Başlıca Eserleri:

Über die Psychologie der Dementia Praecox (Dementia Fracox Üzerine) 1907, Wandlungen und Symbole der Libido (Libidonun Değişimleri ve Sembolleri) 1912, Psychologische Typen (Psikolojik Tipler) 1921, Die Beziehungen zwischen dem Ich und dem Unbewussten (Ben ile Bilinçdışı Arasındaki İlişkiler) 1928, Über die Energetik der Seele (Ruhun Gücü Üstüne) 1928, Das Geheimnis der goldenen Blüte (Altın Çiçeğin Sırrı) 1929, Seelenprobleme der Gegenwart (Günümüzde Ruh Sorunu) 1934, Psychologie und Religion (Ruhbilim ve Din) 1940, Über die Psychologie des Unbewussten (Bilinçdışı Ruhbilimi) 1942, Die Psychologie der Übertragung (Geçişme Ruhbilimi) 1946, Symbolik des Geistes (Ruhun Sembolleri) 1948, Naturerklärung und Psych (Tabiat Açıklaması ve Ruh) 1952, Gegenward und Zukunft (Geçmiş ve Gelecek) 1957.

 

Kaynaklar:

tr.wikipedia.org/

www.nkfu.com

en.wikipedia.org

Çeviri ve Düzenleme:

Doğa D.

 

 

 

Hakkında Doğa D.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

 

şişli escort